pondělí 5. října 2015


Jednou, když jsem projížděl rozsáhlým Polskem, navštívil jsem jednu z místních sítí vegetariánských restaurací, která mě velice zaujala. Zde jsem také ochutnal velmi zajímavou polévku s kyselými okurkami. Bylo chladno a polévka byla mírně pikantní, příjemně zahřála. Zde je verze, kterou jsem si upravil pro tento tradiční recept.

Polská okurková polévka


5 porcí
doba přípravy 45 minut

Budeme potřebovat:
2 cibule
1 menší mrkev
1 menší petržel
½ malého celeru
2 malé brambory
5 středních kyselých okurek
100 g uzeného tofu
malý kousek pórku
1 čl tymiánu
1 čl kmínu
1 menší čl mletého zázvoru
špetka černého pepře
3 bobkové listy
3 kuličky nového koření
1 pl wurzl
mořská sůl
řepkový olej
1 čl hnědého třtinového cukru
200 ml sójové smetany
malý svazek kopru
dle potřeby trochu mouky

 Návod:
1.       Cibuli vložíme na rozehřátý olej a osmahneme do růžova. Přidáme na malé kostičky nakrájené tofu, kmín, tymián a opět chvíli orestujeme.
2.       Zalijeme 1,5 l vody, přidáme na nudličky nakrájenou zeleninu, brambor, bobkový list, nové koření, wurzl , zázvor a pepř. Přivedeme k varu a vaříme, dokud zelenina nezačne měknout.
3.       Dále vložíme nahrubo nastrouhané okurky s 2 dcl okurkového nálevu, najemno nakrájený pórek a znovu krátce provaříme.
4.       Dochutíme do sladko kysela, můžeme mírně zaprášit moukou nebo škrobem. Zjemníme smetanou a zasypeme čerstvě nasekaným koprem.







Žádné komentáře:

Okomentovat